Khalid Samad Ambil Alih Tugas 'Syaitan' Hasut Keluraga Arwah Aminulrasyid


Tak habis-habis lagi, ingatkan sudah selesai setelah Mahkamah memutuskan Koperal Jenain Mat Subi tidak bersalah atas dakwaan membunuh seorang ramaja yang didapati memandu tanpa lesen pada lewat malam tanpa pengetahuan ibubapa.

Ramai yang berpendapat, apa kejadahnya orang politik seperti Khalid Samad terlibat dalam hal sebegini. Asal ada suspek yang dicuragai boleh menyebakan berlaku jenayah pasti akan mendapat pebelaan sewajarnya dari Pakatan Pembangkang. Apa keuntungan yang cuba diraih oleh Khalid Samad dalam isu ini?

Pada mulanya, penulis merasa simpati juga di atas musibah yang melanda keluarga arwah. Namun setelah melihat terdapat campurtangan orang politik dalam hal ini, timbul pula rasa meluat terhadap keluarga ini. Apabila terdapat campurtangan orang politik, penulis yakin perkara ini akan terus berlarutan serta dipolemikan sahabis mungkin.

Kepada keluarga arwah, terimalah ketentuan Allah ini dengan hati terbuka dan tidak perlu lah mengarahkan Koperal Jenain melutut di hadapan keluaraga anda memohon maaf dan memberi penjelasan apa sebenarnya yang berlaku. Segala kornologi kes dan fakta-fakta berkaintan semuanya telah dibahaskan di Mahkamah. Apa yang tidak puas hati lagi?

Diharap keluarga ini dapat bermuhasabah diri dari terus menyalahkan pihak lain kerana hendak menutup kegagalan dalam mendidik anak. Jangan sewenang-wenangya melepaskan tanggungjawab mendidik anak ini kepada pihak lain seperti pihak polis kerana kita sendiri tidak tahu apa akibatnya.

Pesanan kepada Khalid Samad, tolong jangan meyibuk dengan menjadi batu api dan mengambil kesepatan terhadap kesusahan orang lain serta mencari publisiti murahan seperti ini seolah-olah Pakatan Pembangkang sudah kentandusan modal dan isu.

Sepanjang empat tahun Pakatan mentadbir negeri Selangor terutama sekali di Shah Alam, apa program yang telah dilaksana untuk memberi kesedaran sivik kepada anak ramaja di negeri ini agar menjaga tingkah laku, nama baik keluarga dan sebagainya. Nampaknya tiada dan pemimpin PR lebih sibuk berpolitik dan gemar menangguk di air yang keruh seperti isu ini dan isu-isu yang melibatkan kes jenayah lain.

Peranan pemimpin PR hari ini dilihat lebih cenderug membela nasib penjenayah yang ditimpa musibah berbanding dengan nasib orang lain yang menjadi mangsa jenayah kerana pada mereka keadaan ini boleh meberikan keuntungan politik biarpun dicemuh masyarakat asalkan cita-cita menawan Putrajaya tercapai.

14 Responses to "Khalid Samad Ambil Alih Tugas 'Syaitan' Hasut Keluraga Arwah Aminulrasyid"

  1. Apa yg rasa tak puas hati lagi? pembangkang memang tak puas hati? sebab dia org memang sampah masyarakat.

    BalasPadam
  2. Kalo nak ikot xpuas hati...keluarga askar yg meninggal dunia krn di langgar oleh pemandu tian chua lagi patot menuntut permohonan maaf secara terbuka ...begitu juga adun sekinchan yg melanggar seorg penuntut..sepatotnya KHALID GEREJA wat tuntutan mende yg sama pada mrk..

    dasar syaitan yg memang suke melaga2kan manusia...bertaubatla khalid...

    BalasPadam
  3. gatal jer aku nak ludahkan kahak hijau aku kat muka khalid 'the jews" gereja ni......pthuuiiiii!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. Hidup Koperal Jenain......anda telah menjalankan tugas anda.Tak yah nak risau,tak yah nak bersemuka dgn family ni.Bagi saya,mereka hanya nak berdrama.

    BalasPadam
  5. bab batu api nombor satu pembangkang ni

    BalasPadam
  6. Sudahlah. Sama sama kita doakan moga roh arwah aman dan diampunkan allah swt. Kepada yg masih hidup jadikanlah pengajaran walau pun pelajaran ini pahit. Pengalaman adalah guru yg paling kejam! Kerana Memberi ujian sebelum belajar! Pihak berkuasa jalankanlah undang undang kepada yng berhak dikenakan belaan atau kesiksaan.

    BalasPadam
  7. Kalau dulu cikgu yg rotan ank kita tak pernah disalahkan tp skrg cikgu pulak yg kena saman.. Akibatnya jd lah anak mcm zaman skrg.. Ibu bapa yg lain amik lah iktibar..

    BalasPadam
  8. mugkin dah sampai masa pihak pendakwa mendakwa keluarga terutamanya kakak arwah kerana memberi kebenaran meminjam keretanya pad arwah. peruntukan undang2 kita ada utk itu....kerana jika tidak arwah tentu masih hidup...

    BalasPadam
  9. Bayangkan...
    •Diri anda seorang anggota polis bertugas di leboh raya
    •Jam 2 pagi
    •Anak isteri yang anda sayagi tentu dah lena tidur di rumah
    •Anda teringat berpesan kepada anak-anak supaya berada di rumah selepas jam 10 malam untuk kesalamtan mereka yang anda sayangi
    •Anda mengarah sebuah kereta berhenti untuk diperiksa
    •Tiba-tiba pemandunya yang hanya tampak samar-samar cuba berpusing lari
    •Dalam benak fikiran anda:-
    -siapakah si pemandu yang nak lari itu?
    -jika tak bersalah, kenapa nak lari?
    -mungkinkah si pemandu itu seorang remaja? Mungkin.
    Tetapi, kenapa nak lari?
    -mungkinkah seorang remaja yang tidak ada lesen
    memandu berani memandu di lebuh raya? Oh, amat
    rendah kebermungkinannya. Anak yang terdidik tentu
    telah diarah oleh keluarga berada di rumah... Seperti
    apa yang anda buat dengan anak-anak anda
    -bagaimana pula kebermungkinan seorang penjanayah
    tegar? Lebih besar kemungkinannya
    -jadi, apakah tindakan anda sebagai anggota polis yang
    ditugas dan diamanahkan menjaga ketenteraman
    awam?...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kompom la sebagai anggota polis akan mengejar kereta saspek kan.

      Padam
  10. Khalid samad oiiiii... tak payahlah nak menangguk di air yang keroh kat Ayer Keroh... Keadaan dah keroh tak payah dikeruhkan lagi... janganlah menyelam sambil minum air yang keroh tu... karang kembung perut tu kena cirit-birit tak pasal-pasal masok hospital. cubalah ikhtihar cari isu lain. malang betol dapat MP macam ko ni... zerooooooooo....

    BalasPadam
  11. Tahniah ..buat YB Khalid Samad...tak sangka Shah Alam boleh jadi produk maksiat baru seperti Shah Alam Water World kat ICT...mana tarbiah Khalid sebagai ahli PAS...lelaki & perempuan bercampur gaul..pakai bikini...tak tutup aurat..kenapa kamu diam....insyallah orang Melayu kasi nyah Khalid PRU 13....BYE BYE ...

    BalasPadam
  12. Bila mahkamah da buat keputusan tak perlu minta maaf kalau nak tau kejadian minta dengan mahkamah note of evidence.Aku simpati dengan keluarga mangsa,tapi masih terfikir buat budak2 di dinihari buat . Dalam segi undang2 adalah bahaya untuk anggota polis minta maaf taku disabit pekara2 perundangan lain pula.Harap anak2 kita tak terbabit dengan musibah ni,amin.




    BalasPadam
  13. Sokong koperal Saidi..
    Mak bapak budak tu harus bertaubat!

    BalasPadam

Pihak JERING Daily tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali blog.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri.

Hubungi Kami

Nama

E-mel *

Mesej *